L’Entorn i la seva conservació
- Lectura i interpretació de dades del temps atmosfèric en
diferents representacions: abans de fer la sortida per
preparar correctament la roba
- Reconeixement d’algunes característiques del clima de
l’entorn, en relació a les variacions climàtiques de Catalunya: variacions tèrmiques de la muntanya mediterrània
- Identificació i localització de les principals unitats de
relleu de les terres de l’Ebre: els Ports, la serra de
Cardó, l’Ebre...
- Utilització i interpretació de diferents representacions
cartogràfiques en diferents suports, per localitzar elements importants del
medi físic. Realització de croquis d’espais propers: el
paisatge des de La Creu de Santos
- Anàlisi dels elements naturals i antròpics que influeixen
en la configuració del paisatge: l’aigua, el bosc, la
carretera, el túnel, el balneari, les ermites, les fonts, la planta
embotelladora, la xarxa elèctrica....
- Valoració d’actuacions que contribueixen a la protecció
del medi: menjar fred, recollida de residus, ús de les
senderes...
El món dels éssers vius
- Observació i descripció de les plantes del bosc
mediterrani i la seva interacció amb el medi: microclima,
formació de sòl, retenció d’humitat, recerca de la llum...
- Identificació i ús de criteris per a l’observació
científica de les plantes: ús de claus i guies per a
la determinació.
Les persones i la salut
- Valoració positiva dels hàbits
d’higiene i dels estils de vida saludables: les propietats
minero-medicinals de l’aigua de les fonts i el balneari de Cardó; el
senderisme.
Canvis i continuïtats en el temps
- Ús de diferents fonts històriques per contrastar
informacions sobre un mateix esdeviment i obtenir factors explicatius de les
accions humanes: textos antics, itineris naturalístics
de principis de segle XX
- Característizació de la societat ebrenca de diferents
èpoques històriques a partir de les formes d’ogantizació social, comparar la
situació actual amb la d’altres èpoques històriques: els
monjos, els pastors, els pagesos, els llenyataires, els bandolers, els
carlistes, turistes per salut...
- Anàlisi de l’evolució del
convent-balneari de Cardó com a element patrimonial de l’entorn proper,
a partir del treball cooperatiu, i comunicació de la insormació per mitjà dels
recursos de les TIC.
Matèria i energia
-
L’aigua com a dissolvent: el
carst.
- Planificació d’experiències per comprovar propietats dels
materials: la porositat i permeabilitat del sòl.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada