dilluns, 5 d’octubre del 2015

Continguts del currículum de Cicle Superior aplicables a la sortida a Cardó


L’Entorn i la seva conservació
-      Lectura i interpretació de dades del temps atmosfèric en diferents representacions: abans de fer la sortida per preparar correctament la roba
-    Reconeixement d’algunes característiques del clima de l’entorn, en relació a les variacions climàtiques de Catalunya: variacions tèrmiques de la muntanya mediterrània
-   Identificació i localització de les principals unitats de relleu de les terres de l’Ebre: els Ports, la serra de Cardó, l’Ebre...
-        Utilització i interpretació de diferents representacions cartogràfiques en diferents suports, per localitzar elements importants del medi físic. Realització de croquis d’espais propers: el paisatge des de La Creu de Santos
-      Anàlisi dels elements naturals i antròpics que influeixen en la configuració del paisatge: l’aigua, el bosc, la carretera, el túnel, el balneari, les ermites, les fonts, la planta embotelladora, la xarxa elèctrica....
-      Valoració d’actuacions que contribueixen a la protecció del medi: menjar fred, recollida de residus, ús de les senderes...

El món dels éssers vius
-      Observació i descripció de les plantes del bosc mediterrani i la seva interacció amb el medi: microclima, formació de sòl, retenció d’humitat, recerca de la llum...
-         Identificació i ús de criteris per a l’observació científica de les plantes: ús de claus i guies per a la determinació.

Les persones i la salut
-   Valoració positiva dels hàbits d’higiene i dels estils de vida saludables: les propietats minero-medicinals de l’aigua de les fonts i el balneari de Cardó; el senderisme.

Canvis i continuïtats en el temps
-        Ús de diferents fonts històriques per contrastar informacions sobre un mateix esdeviment i obtenir factors explicatius de les accions humanes: textos antics, itineris naturalístics de principis de segle XX
-      Característizació de la societat ebrenca de diferents èpoques històriques a partir de les formes d’ogantizació social, comparar la situació actual amb la d’altres èpoques històriques: els monjos, els pastors, els pagesos, els llenyataires, els bandolers, els carlistes, turistes per salut...
-         Anàlisi de l’evolució del convent-balneari de Cardó com a element patrimonial de l’entorn proper, a partir del treball cooperatiu, i comunicació de la insormació per mitjà dels recursos de les TIC.

Matèria i energia
-          L’aigua com a dissolvent: el carst.

-   Planificació d’experiències per comprovar propietats dels materials: la porositat i permeabilitat del sòl.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada