dijous, 14 de maig del 2015

Anàlisi d'anuncis publicitaris sobre aliments relacionats amb l'esmorzar


-                   L’anunci parla de les propietats del producte?
-                   Explica el profit que podem treure del seu consum?
-                   Indica avantatges sobre altres productes?
-                   Aconsella l’ús del producte per raons alienes a les propietats del producte?

PRODUCTE
TEXT
INTENCIÓ
VERAÇ/FALS
A QUI S'ADREÇA?
Llet Pascual
Si la prens estaràs genial
Si prens aquesta llet et sentiràs bé i estaràs més sa.
Cert perquè no porta greix i et fa sentir més bé.
Però hi persones a qui pot no sentar bé la llet.

A dones joves que volen no engreixar-se
La meua salut és especial i com aquesta llet és saludable em senta genial.

Cuidar la salut
Pot ajudar a tenir cura de la salut, però per a qui no li agrada la llet l'anunci no serveix.

Nocilla
Que porta llet, cacao, avellanes i sucre.
Si el prens seràs un guanyador.
Es cert perquè dóna  energia per guanyar, però també necessites entrenar.

A xiquetes i xiquets que els agrada l'esport.
Et fa gran.
La 'nocilla' és un aliment dels guanyadors.
Potser  t'ajuda a crèixer, però no té res a veure prendre 'nocilla' i guanyar un partit.


L'aliment oficial de la selecció

Fer-te 'gran' dintre la teua activitat.
Si que és l'aliment oficial de la selecció, però no per consumir el producte seràs un campió.


Suc
'Don Simón'
Funciona més perquè és 100% exprimit.

Si consumeixes el producte tindràs més velocitat, més força, més energia...

És cert que et dóna energia, però no sabem del cert si el producte s'ha fet amb altres productes de molta qualitat.

A adults i a xiquetes i xiquets.
Pediasure
Nutrició completa, tranquil·litat completa
Si te'l prens creixeràs sa i fort perquè porta vitamines i minerals.
Es cert, però no potser és millor prendre vitamines i minerals amb aliments naturals.

Mares i pares.
Natillas Danet
No es pot ser tan bo.
Podràs ser un campió com Marc Marquez
El sabor depèn dels gustos de cadascú i ser campió depèn de l'esforç, de l'ànim, de la sort...

Tot tipus de gent
Massanes Marlene
Viu la varietat
Vendre el producte pel seu bon sabor i varietat
La fruita pot estar corcada o bona, però és cert que hi ha varietats diferents.
A tot tipus de gent.
Caramels
Tic-Tac
Refresca amb un 'tic', sorprèn amb un 'tac'
Trobar tots els sabors i adjectius que descriuen els caramels per vendre'ls.

Alguns dels adjectius són certs i objectius, però d'altres no.
A menuts
Galetes
Tosta Rica
Alimenta la teua imaginació perquè té dibuixos.
Comprar-lo perquè també és una joguina.
No sempre surten els dibuixos preferits de tothom.

Als menuts per influir en els grans.
Alimenta la teua imaginació

Els teus esmorzars seran els més divertits.

Si que pots representar històries amb les galetes, però és només un joc.


Pa de fleca
https://youtu.be/goFuxA3IZ0M
Menja pa de fleca, garantia de salut i qualitat.
Vendre pa fet a la fleca perquè és més bo que els atres.

El pa de fleca és més saludable que el precuinat, però ningú pot garantir la salut i la qualitat al 100%.

Als grans
Mini Babybel superqueso
L'aliment dels superherois
Si et menges el producte tindràs un 'superpati'
Potser és certa la composició, però això no signica que siga un 'superformatge' ni que tingues un 'superpati' per menjar-lo.

Als menuts, però convencen els grans per la composició
Aigua de Viladrau
L'aigua que ens mou.
Beure molta aigua d'aquesta marca t'ajuda a tenir un estil de vida saludable i equilibrada.

No és l'única aigua que 'ens mou'. Però és cert que necessitem beure aigua.
Als adults catalans
Aquarius

La increïble sensació d'anar cap a amunt.
Si prens 'aquarius' t'animaràs
Si que és cert que tindràs energia perquè la beguda porta sucre, però no de la manera que presenta l'anunci.

A adults que necessiten ànims / reconeixement
Powerade

Et dóna forces
Et recuperaràs d'un exercici de molt d'esforç
Et dóna energia perquè porta sucre.
A tota la gent que fa esport.

CONCLUSIONS
Un anunci publicitari sobre un aliment per esmorzar ens crida l'atenció per:
-                   La creativitat / originalitat a l'hora de fer l'anunci.
-                   Per la música (lletra, ritme...) que utilitza.
-                   Perquè ens recorda situacions viscudes que ens han fet sentir bé.
-                   Perquè ens creiem el que diu l'anunci: jo també puc fer-ho.
-                   Perquè realment ens agrada el producte anunciat.
-                   Perquè surt una persona famosa que ens agrada.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada