dilluns, 2 de febrer del 2015

Projecte 'Biblioteca d'aula'. Com volem que siga?



Projecte de creació de la nostra biblioteca d'aula

  • Què hauria de tenir?
     
  • Per què la necessitem?

  • Com hauria de ser?

  • Què hi farem a la biblioteca d'aula?

  • Què els caldrà fer, i tenir, per aconseguir-ho?

Després de reflexionar-hi de manera individual, per grups de treball sintetitzem la informació recollida. Aquí teniu els resultats:

Aspecte a tenir en compte
Els/les companys/es opinen...
Natros volem afegir...
Què hauria de tenir?
Coixins, mantes, armaris, prestatgeries, decoració, taules, ràdio...
Ordinador, catifes, un expositor, tamburets, plantes,...
Què hi podem fer?
Llegir, divertir-nos, aprendre, relaxar-se
Buscar informació, contar una història, presentacions...
Per a què la necessitem?
Augmentar el nivell de lectura (entonació, puntuació...) millorar l'ortografia, tenir models d'escriptura, per a tranquil·litzar-nos llegint
Utilitzar-la els dies de pluja.
Quins tipus de llibres hauria de tenir?
D'aventures, ciència ficció, sobre el projecte, del Delta, humor, sobre personatges que ens agraden, d'acció, de temor, d'amor, drama, de mates, plàstica, geografia, educatius, històries del món, d'animals, religiosos

Contes, còmics, atles, escrits en diferents llengües









Revistes, diccionaris, enciclopèdies, textos escrits per natros, llibres electrònics..
Què pot anunciar la cartellera
Novetats, normes, rètols (de benvinguda, anuncis...)
Opinions sobre les lectures fetes, temàtiques
Com hauria de ser la nostra biblioteca?
Un espai gran, tapada, tancada
Tipus llit amb mosquiteres. Estar descalços.
Neteja setmanal
Què cal fer per aconseguir-ho?
Planificar i temporalitzar, llibres, pensar un espai, comprar algunes coses, utilitzar material de l'escola

Decidim que la biblioteca d'aula ocuparà d'espai central de la classe (veure imatge). 

Per tapar i tancar l'espai, després d'observar les cortines que hi ha penjades a l'escola, proposem el nostre propi disseny i els presentem a través de maquetes. 

Dels diferents projectes presentats (veure vídeo), i després de valorar-ne les avantatges i els inconvenients de diferents sistemes, escollim el sistema que permet pujar i baixar les cortines amb fils, amb l'ajut d'uns rolets, per davant del sistema d'anelles que corren per una barra, més senzill,però que deixa les cortines a l'alçada dels ulls quan les recollim i dificulta la visibilitat des de diferents punts.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada