divendres, 26 de febrer de 2016

L'alumnat del centre L'Angel ens visiten

El Consol Ferré i el centre L'Angel fa temps que venen realitzant activitats per posar en contacte l'alumnat de totes dues escoles. En aquesta ocasió hem rebut la visita de l'alumnat del Centre per a qui hem preparat diverses activitats com ara jocs amb bombolles de sabó i 'pomperos' fets per nosaltres i jocs de pescar peixos amb imans. A més hem visitat les instal·lacions de l'Escola. 

L'experiència ha estat molt i molt positiva. Han estat molts els alumnes de sext que han obert els ulls a la realitat de les persones amb altres capacitats i s'han quedat bocabadats per tot el que feien, com Laura una meravellosa jugadora de futbol que ha deixat els alumnes amb la boca oberta. 

Ara serem nosaltres qui els tornarem la visita. 

dimarts, 23 de febrer de 2016

El sexe a l'antiga Roma

L'educació sexual és un dels continguts curriculars de cicle superior, i també la història. El Museu de les terres de l'Ebre ens ha brindat l'oportunitat de treballar els dos temes amb l'exposició temporal 'El sexe a l'antiga Roma'. Però a més, la visita ens fa pensar sobre el paper de la dona al passat i als nostres dies. 

Abans de visitar l'exposició, l'alumnat, en grups cooperatius, ha reflexionat sobre els seus continguts.

Què veurem a l'exposició?
  • Objectes que utilitzaven relacionats amb el sexe (preservatius, consoladors,
  • herbes…)
  • Materials artístics relacionats amb el sexe a l'època romana.
  • La vida quotidiana a l'antiga Roma.
  • La societat.
  • Una comparativa entre el sexe avui i el sexe a l'època romana.


Què aprendrem?
  • La diferència entre les pràctiques sexuals actuals i les de l'antiga Roma.
  • Com es practicava el sexe.
  • La funció que tenia el sexe.
  • Sobre mètodes anticonceptius a l'època
  • Sobre joguets sexuals l'antiga Roma.
  • Què era tabú en relació al sexe a l'època romana.
  • El paper de la dona  i de l'home en relació al sexe.


Quin és l'objectiu de l'exposició?
  • Les pràctiques sexuals
  • Més informació sobre el sexe.
  • Reflexionar sobre els canvis en relació al sexe en els darrers dos mil·lenis.
  • Veure el sexe com un aspecte més de la vida del nostres avantpassats.
  • Quin era el significat del sexe per als romans.


A partir de textos seleccionats, els grups han continuat investigant sobre els continguts de l'exposició.

S'ha aprofitat la visita al Museu per conèixer les vitrines dedicades al món romà que podem trobar a l'exposició permanent del Museu que ens expliquen quines eren les pràctiques i costums dels antics probladors del terrotori en relació al comerç, l'agricultura, la mort... 

D'aquesta manera, les pràctiques sexuals han estat vistes com un fet més de la vida dels antics romans.





Després de la visita tornem a reflexionar sobre els objectius de l'exposició
  • Ensenyar-nos objectes relacionats amb el sexe a aquella època, com es tractava les dones, perquè el sexe era d'aquella manera.
  • Crec que ens ensenyaran objectes relacionats amb el sexe. A més, saber més informació sobre el sexe a l'antiga Roma.
  • Els utensilis  que necessitaven  per fer el sexe (dintre i fora del matrimoni). També, figures dels seus déus.
  • Jo trobo què a l'exposició l'objectiu serà ensenyar-nos diversos temes relacionats amb el sexe a l'època romana. També, trobo que ens ensenyaran la vida quotidiana dels romans (tradicions, treballs, etc.)
  • Veure representacions dels (conèixer els) déus que estan relacionats amb el sexe i quines eren les pràctiques sexuals dels romans. 

dijous, 18 de febrer de 2016

Marc Rovira ens ajuda a avançar en l'edició de la nostra revista

Marc Rovira és periodista professional i escriu per a dos publicacions, 'El País' en llengua castellana i 'El Punt.cat', en català.

Aprofitant la relació familiar amb Josep Igual, li hem demanat que ens ajude a tirar endavant l'edició de la nostra revista de cicle superior. Amb les seues valuoses aportacions esperem poder desencallar l'edició de la nostra revista.



Nuestra revista digital va a ser para gente como nosotros. ¿Cómo podemos conseguir que sea interesante?

En nuestra opinión
Comentarios de Marc Rovira, periodista profesional

Hacer de periodista es informar. Lo importante es hacer algo que nos interese y que sea útil ya que, en definitiva, no sabemos quién va a leer nuestra revista.
Podemos escribir sobre las actividades/habilidades que hacemos/tenemos (sección de ‘páginas amarillas’)
También preguntando a chicos/as de otros colegios.
Reflexionar sobre los temas que hablamos en clase, en el patio, en el comedor…
Buscar información fuera de la escuela.
Escribiendo sobre temas que nos interesan (apartados: pasatiempos, juegos, humor, animales, naturaleza, deportes, motor, aficiones, cocina, famosos, cotilleos, mini cómics…)






Recabar información sobre gustos (test, iconos 'me gusta', permitir comentarios…)
Nuestro ‘consejo de redacción’ estará formada por grupos especializados en temas (deportes, videojuegos, música, televisión…) En cada número de la revista, los miembros de cada grupo deben ‘convencer’ a los otros sobre las ventajas de hablar de un tema y no de otro.
Priorizar la información que encabezará la revista, porque no todos va a leer toda la revista.
Ampliar la información principal con otras informaciones secundarias.

El número de lecturas de un artículo nos dirá si ha interesado o no a los lectores.
Incluir un buzón de sugerencias o permitir comentarios.
Añadir vídeos y música que guste a muchos. Debe haber más imágenes, vídeos y música que palabras.
Incluir fotos en los textos.
Que tenga en cuenta el humor.

Incluir un sorteo o un concurso.

Que tenga sentido: que nos expliquemos bien, diciendo verdades,…
Contrastar argumentos, personajes, series….
Utilizar un lenguaje claro, que se entienda, sin dobles sentidos, cuidando la redacción.

Ser objetivos
Explicar las cosas tal y como ocurren, dejando que sea el lector quien se construya una opinión sobre el tema de que escribimos.
Dar puntos de vista variados y no inclinarse hacia un determinado punto de vista.
Incluir columnas de opinión si queremos dar a conocer nuestras propias ideas sobre un tema.

Pensar en una campaña de lanzamiento de la revista dirigida a nuestros lectores potenciales, pero también pensar en captar la atención de otras personas.